24. juni 2009

"Denne dag må du ta vare på"

Sang # 13 - Hverdag. En utrolig herlig sang - med maaaange scrappemuligheter.

Jeg plukket ut "Denne dag må du ta vare på" - og scrappet et flott bilde av Celine og pappan hennes. Celine er ei skikkelig pappajente. Når hun får spørsmålet: Hvem er du kosejenta til? Svarer hun alltid pappa:)

Sponsor til denne utfordringen er Hotp:)




Hverdag

Når en mårragretten unge
slår seg vrang og rekker tunge,
og nekter å ta klær og støvler på.
Når melkeglasset veltes
og geitostmaten eltes
mellom fingre som er klønete og små…

Så husk at denne dag må du ta vare på.
Den forsvinner mellom fingra dine nå.
Engang vil du savne slitet
Da er det for sent å vite – det er du som gjør din dag og tinning grå.

Når skrikinga og skrålet
blir litt mer enn du kan tåle,
og du kjefter på en glede og en lek.
Når du har glemt å leve
midt i hverdagen og strevet
og tålmodigheten din har satt sin strek…

Så husk at denne dag må du ta vare på.
Den forsvinner mellom fingra dine nå.
Engang vil du savne slitet
Da er det for sent å vite – det er du som gjør din dag og tinning grå.

Du er kysten som de engang seiler fra.
Si meg – hvem er stor og hvem er liten da?
Når fremtidshavet ligger som et speil,
så blås din medvind inn i deres seil.

Når lørda`n blir til sønda`,
du ber en stille bønn da
om at unga ikke våkner klokka fem.
Men Vårherre kan`ke love
at du skal kunne sove
når to små kommer inn med mårraklem.

Så husk at denne dag må du ta vare på.
Den forsvinner mellom fingra dine nå.
Engang vil du savne slitet
Da er det for sent å vite – det er du som gjør din dag og tinning grå.

(Louis Jacoby)

17 kommentarer:

Hege sa...

Nydelig LO! Veldig fint med bølgepappen her, og de duse fargene. Likte også tittelen du hadde valgt veldig godt!

Aquarell sa...

Kjempeflott LO, og teksten er jo bare nydelig. Føler meg litt truffet av den, ja...

Anne M sa...

Nydelig bilde du har scrappet i fine duse farger!

Merete sa...

Kjempeherlig:)

UlrikaT sa...

Åhh, så nydeligt! Underbart med bølgepappen til bildet.

Torill sa...

Knallfin, kjære du!!
Utrolig lekkert bilde, dette også!! Du er ram altså!

Gro aka emrille sa...

Denne er så nydelig! Bildet er så herlig, tydelig at hun er glad i pappa'n sin ja:) Og fargene ble jo perfekte:)

annes paperfun sa...

Nyydelig LO og så stilig med bølgepappen!
Vakkert bilde også.
Herlig!
Klem Anne

~Isabell~ sa...

kjempe flott, synes det er så flott å se hvor mange forskjellige stilarter du mestrer, denne var veldig enkel, men likevel så vakker, det bilde er virkelig et minne å ta vare på=)

vil også få si tusen takk for at du tok deg tid til å svare på sprm jeg stilte deg i et annet innlegg=)

Unknown sa...

Wauw great lo again and the picture is so sweet.
greetings,Lean

Lene s sa...

Så lekker den var, og ein nydelig sang dåke har valgt ut dinna gongen. Der e da mange tips til titler.
Det ligg ein award til deg i bloggen min!

Ellen Karin sa...

Ja, det er nettop slike øyeblikk jeg mener vi må ta vare på Vibeke - og som jeg savner nå som ungene mine begynner å bli så store. Det å få en skikkelig bjørneklem av en av ungene, og å ha go'jente eller go'gutt. Jeg får klemmer av gutta fortsatt - men ikke med den samme inderligheten lenger. Ta vare på det - de blir fort for store. ;)

En flott LO du har laget.

Helle Sahl sa...

Det er lige de øjeblikke der er helt fantastisk at få scrappet. Jeg kan godt kende det glimt hun har i øjet, fra min farspige herhjemme. Super billede og smukt scrappet.

linn kr/sykepleier sa...

Røff og vakker LO.
Kontraster med den tøffe bølgepappen mot det gode bildet. :D

Lula sa...

Elsker bølgepappbruken din;) Hvem klarer seg uten, spør jeg bare *lol* Its a must. Herlige kontraster og flott bilde.

Marianne/skorpionen sa...

Åh..denne var virkelig nydelig! Herlige fargetoner og et nydelig bilde :)

Anonym sa...

Nydelig LO! Og en fantastisk flott sang dere har valgt denne gangen! Traff meg i "dårlig samvittighet" eller "dere er ikke takknemlige for alt det jeg gjør"-senteret mitt...